ZDRAVE MAŠČOBE
Nina V.

Nina V.

ŽENSKA POTREBUJE MAŠČOBE, ČE SI ŽELI ZNEBITI ODVEČNIH KILOGRAMOV

Glede na dejstvo, da so nas mediji, zdravniki, oglasi in  fitnes inštruktorji vsi v en glas prepričevali, da so maščobe strup za naše telo, je kar težko sprejeti dejstvo, da so maščobe pravzaprav nujno potrebne za žensko telo. Če si kdaj sledila kakšni dieti, potem si najverjetneje preštevala zaužite kalorije in se izogibala maščobam. Napaka.

Diete, ki omejujejo vnos maščob in ogljikovih hidratov, na dolgi rok ne prinašajo želenega uspeha, saj motijo delovanje naših hormonov, ki so ključnega pomena pri naši presnovi, zdravju in ustrezni telesni teži.

Kot aktivna športnica sama osebno nikoli nisem imela težav s telesno težo, vendar sem bila v obdobju odraščanja vseskozi obremenjena s svojimi kilogrami in v svoji glavi nenehno bila bitko s kilogrami. Ta je bila predvsem posledica dejstva, da so nam profesionalnim plesalkam preverjali telesno težo skoraj na vsakem treningu. Ko se ozrem nazaj, se zavedam, kakšen stres sem povzročala svojemu telesu, zlasti v občutljivem najstniškem obdobju.

Maščobe in ogljikovi hidrati so nujno potrebni v naši prehrani

Vedno sem skrbela za svojo postavo, tudi po končani plesni karieri, a se komaj zdaj zavedam, da sem svojemu telesu in zdravju bolj škodila, kot koristila. Vsak dan sem vodila ure aerobike, učila ples, rolala, tekla in bila prepričana, da veliko vem o zdravi prehrani, ki skoraj ni vsebovala zdravih maščob in ogljikovih hidratov. V tistem času so nam namreč vcepili prepričanje, da maščobe niso primerne za naše telo, da so celo škodljive za naše zdravje. Posledično je vse skupaj privedlo do občasnega prenajedanja s sladkarijami, saj je bilo moje telo podhranjeno, zato je bila želja po sladkarijah in prečiščenih ogljikovih hidratih neizbežna.

Nekega dne sem si kupila knjigo o hormonih, ki mi je povsem spremenila pogled in razširila obzorje o zdravem prehranjevanju. Na enostaven način opisuje, kako pravzaprav delujejo hormoni, kaj vse je od njih odvisno in kako prehrana vpliva na njihovo ravnovesje. Jasno je bilo razloženo, da so zdrave maščobe nujne za naše telo in kako vplivajo na delovanje telesa. Poglobila sem se v delovanje telesa in postala ozaveščena, da moram svojemu telesu nuditi kar potrebuje. Zdrave maščobe so postale moje prijateljice. Poslovila sem se od diet, tehtnice in povsem sproščeno uživam v polnovredni hrani, ne izpuščam obrokov, predvsem pa jem več kot kadarkoli prej. Čeprav nisem več najstnica, se počutim izjemno dobro v svojem telesu in brez težav ohranjam idealno telesno težo.

Zmernost naj bo vodilo

Seveda je potrebna jesti zmerno in pametno. V kolikor pretiravamo, preprečimo nastajanje rastnega hormona, to je hormon mladosti, česar si zagotovo ne želimo.
Kadar uživamo prehrano s pravo količino maščob in zaužijemo manj sladkorja, upočasnimo vsrkavanje hrane v prebavilih in posledično preprečimo izločanje sladkorja v krvni obtok, kar stabilizira raven sladkorja in inzulina, zaradi česar ne občutimo nenehne lakote. Stabilna raven inzulina nam daje občutek sitosti, zato nimamo potrebe po prenajedanju. Telo zdrave maščobe porabi za energijo, zato ne potrebuje prečiščenega sladkorja. Avokado in losos sta popoln vir maščob. Koliko avokada ali lososa v okusni omaki iz masla lahko poješ naenkrat? Mnogo manj kot pice ali piškotov, ko te pograbi lakota.

Uživaj svežo hrano

Z živili kot so avokado, losos, hladno stiskana olja in oreški, svoje telo negujemo in hranimo s potrebnimi živili za dobro delovanje našega telesa.
Kadar v telo kot vir energije vnašamo zdrave, naravne maščobe, potrebujemo manj kalorij in izločimo manj inzulina. Posledično ohranjamo zdravo telesno težo.
Nujno je potrebno iz jedilnika črtati predelano hrano, saj povzroča hormonsko neravnovesje. Prvi korak k boljšim odločitvam naj bo – nič več kupljenih zamrznjenih in vnaprej pripravljenih jedi, gaziranih pijač, umetnih sladil in predelanih maščob.

Trdno verjamem v zdravilno moč hrane. Ne morem trditi, da lahko v celoti odpravimo trajne poškodbe na celični ravni, če jih je povzročilo dolgoletno uživanje napačne prehrane, lahko pa občutno izboljšamo stanje. Skrivnost odličnega zdravja in zdrave telesne teže je v ravnovesju hormonov.

Premišljeni in enostavni jedilniki

Zavedam se, da imaš natrpan urnik in naporno, stresno življenje. Ravno zato je program BOMINU idealna rešitev, saj so jedilniki sestavljeni premišljeno in enostavno, da jim boš brez težav sledila. Vzemi zdravje v svoje roke. Pozabi na diete, če želiš biti vitalna, mladostna, fit, zdrava, zadovoljna v svoji koži ali pa morda želiš izgubiti odvečne kilograme.

Za ravnovesje telesa in duha pa je seveda pomembna tudi pravilna telesna vadba, o kateri bom več pisala v naslednjem blogu. Program BOMINU vsebuje edinstveno ženstveno celostno pametno vadbo. Premišljeno izbrane učinkovite vadbe v kombinaciji Beauty FitYoge, Beauty GentleYoge in vadbe MMIIT (Mindful Medium Intense Interval Training) – srednje intenzivna intervalna vadba.

Close Menu
  • Sign up
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.