Stres lahko zavira proces hujšanja
Nina J.

Nina J.

STRES LAHKO ZAVIRA PROCES HUJŠANJA

Stres je sestavni del našega življenja, a naj ne postane stalni spremljevalec tvojega življenja. In ravno stres je dostikrat glavni krivec, ki zavira proces hujšanja. Mnogo ljudi v stresnih situacijah posledično nekontrolirano segajo po hrani in zaužijejo več kot običajno. Poleg tega stres povzroči zvišanje ravni stresnega hormona kortizol, ki povzroča povečan krvni tlak, povečana telesna teža, predvsem povečuje maščobo v predelu trebuha, povišan holesterol in srčna obolenja ter izgubo mišične mase. Pojavi se lahko anksioznost in depresija, oslabelost imunskega sistema in tudi kognitivni problemi, kot sta oteženo učenje in pomnenje.

Ne glede na to, da se v današnjem času stresu ne moremo popolnoma izogniti, pa lahko s pravilno prehrano, meditacijo ter pravilno fizično aktivnostjo ravni stresa močno zmanjšamo in tako spodbudimo izgubo telesne teže.

Nerealno je pričakovati, da se lahko stresa popolnoma znebimo, še posebej v današnji dobi hitrega življenja. Pomembno je, da se naučiš, kako se z njim spopadati. Naučiš se ga obvladovati, saj bo to na dolgi rok preprečilo raznovrstne zdravstvene težave in slabo počutje. Kadar se dolgo ponavlja, lahko pripelje do resnih bolezni, zato je nujno, da se ga naučiš obvladovati. Poleg sprostitve, gibanja in druženja s pozitivnimi ljudmi, si v nadaljevanju poglej, kako se je najbolje spoprijeti s stresom.

MEDITIRAJ IN VADI JOGO

Zbudi se malo bolj zgodaj in začni dan z meditacijo. Že 5 minut meditacije na dan bo z osredotočanjem na dihanje, telo in okolico v tvoje življenje prineslo veliko mero miru in potrebne tišine. Če nisi največja ljubitelja teka in dvigovanja uteži, je joga prava izbira zate. Pozabi na potenje zaradi počepov in sklec – morda te bo že pravilna izvedba lotusa dovolj utrudila. Vaje lahko seveda prilagodiš tvojim potrebam in okusu – vse kar joga zahteva je vztrajnost in predanost. Ker poznamo ogromno pozicij in sklopov vaj, ti pri jogi zagotovo ne bo dolgčas. Vsak dan se boš brez težav ukvarjala z različnimi variantami te starodavne prakse, saj vsaka različica pripomore odlični telovadbi, ne glede na to, katero izbereš.

PROČ OD NEGATIVNIH LJUDI

Ljudje, ki nas obkrožajo, še kako vplivajo na naše počutje. Izogibaj se ljudem, ki ti jemljejo energijo, in se raje obkroži s pozitivci, ki bodo v tebi prebudili le najboljše. Izogibaj se konfliktnim situacijam. Osredotoči se na situacije, iz katerih lahko izpelješ kar najboljše. Razmisli o rešitvah za nesoglasja. Razmisli, kaj je pravi vzrok za prepir in se sooči z njim.

NAUČI SE BOLJ UČINKOVITO UPRAVLAJTI S SVOJIM ČASOM

Dnevno veliko časa posvetimo nepomembnim opravilom, še posebej če smo pod stresom, zato si razporedi opravila po pomembnosti. Manj pomembna opravila lahko počakajo in tako se boš lahko povsem posvetila najbolj pomembnim. Vendar ne odrivaj neprijetnih opravil – izogibanje lahko povzroči močan stres. Napiši neprijetna opravila na vrh prioritetnega seznama in jih opravi najprej.

IZOGIBAJ SE ALKOHOLA, NIKOTINA IN KOFEINA

Dolgoročno uživanje teh substanc le še pridoda k resnosti problemov, s katerimi se soočaš. Kot primer, nikotin in kofein sta poživili in če jih zaužijemo preveč, se bo telo odzvalo s stresom ali pa celo povzročilo simptome anksioznosti. Po alkoholu pa se lahko zelo hitro počutimo depresivno.

NAJDI ČAS ZA PRIJATELJE IN SMEH

Aktivnosti s prijatelji nam pomagajo, da se sprostimo in se nasmejemo. To okrepi imunski sistem, ki je zaradi stresa pogosto oslabljen. Smejanje znanstveno dokazano premaguje stres in anksioznost, zato je pomembno, da se obkrožiš s pozitivnimi ljudmi, ki ti pričarajo nasmeh na obraz. Včasih pa bo dovolj že, če si ogledaš svojo najljubšo komedijo sama ali s prijatelji. Prijatelji nam pomagajo videti stvari z druge perspektive in nam olajšajo težave že s tem, da jih z nekom delimo.

OSREDOTOČI SE NA POZITIVNE VIDIKE TVOJEGA ŽIVLJENJA

Zagotovo je v tvojem življenju kaj, kar te osrečuje. Vsak dan pred spanjem pomisli na pet stvari, za katere si hvaležna, pa naj so to še takšne malenkosti, kot je lep sončen dan; misel, ki ti je polepšala dan, ali pa narava, ki se prebuja okoli tebe. In ne pozabi si vsak dan vzeti vsaj 15 minut zase in uživati v svoji družbi.

ZDRAVO SE PREHRANJUJ

Za preprečevanje stresa je zelo pomembna zdrava, uravnotežena in pestra prehrana. Prehrana, ki ne obremenjuje telesa in pokriva povečane potrebe po vitaminih in mineralih. Hrana, ki vsebuje visoke količine kalorij, je strup za imunski sistem. Izogibaj se preslani in presladki hrani. Izogibati se moraš veliki količini hrane naenkrat in uvesti več manjših obrokov. Predvsem je pomembno, da zaužiješ veliko tekočine, predvsem vode.

REDNO GIBANJE

Ena izmed boljših rešitev za preprečevanje stresa je zagotovo redna telesna aktivnost. Ljudje, ki redno telovadijo, so bolj čustveno stabilni in so bolj odporni proti depresiji in tesnobi. Najbolj primeren je tek v naravi ter trening z utežmi. Če redno in postopoma telovadiš, boš s tem naučila svoje telo, kako se upirati stresu, poleg tega pa boš tudi bolj zdrava.

Po telesni aktivnosti se boš tudi bolje počutila, ker boš vedela, da si za sebe nekaj naredila. Poleg tega so tisti ljudje, ki so v formi, bolj samozavestni. Kadar pa si samozavestna, se tudi počutiš bolje in se lažje soočaš s preprekami vsakdanjega življenja. Izberi si aktivnost, ki ti je všeč in pri kateri ni pretirane tekmovalnosti.

 

Close Menu
  • Registracija
Password Strength Very Weak
Ste pozabili geslo? Vnesite vaše uporabniško ime ali e naslov. Prejeli boste povezavo za nastavitev novega gesla.
*
Želiš brezplačen 5 – dnevni jedilnik  zdrave in uravnotežene prehrane?